Je bent gebonden aan je urenregistratie. Is het niet voor de Belastingdienst, dan is is het wel voor je eigen facturen of je registratie achteraf.

Een hele handige en gratis tool die je daarvoor kunt gebruiken is toggle.com

Met dit systeem kun je heel gemakkelijk je tijd registreren. Het werkt als een soort stopwatch.

Hoe het werkt?

Heel simpel.
Je geeft aan wat je aan het doen bent. En je drukt op start! En de tijd wordt geregistreerd. Ben je klaar, of ga je wat anders doen, dan druk je op stop!

Je kan hierin een onderscheid maken in klanten, projecten etc etc.

Zo kan je dus bijvoorbeeld voor een klant diverse verschillende projecten aanmaken. Dat je achteraf in je rapport kan zien dat je bijvoorbeeld voor klant X vijf uur bezig geweest bent met de boekhouding en vier uur met de website.

Maar je kan ook je tijd registreren die je met je interne zaken bezig bent, dan maak je dus voor jezelf ook projecten aan. En voilà je hebt een goed tijdsregistratie systeem!

Hoe werk je met Toggl.com?

 

Stap 1 account aanmaken:

Ga naar https://www.toggl.com/signup

Vul je emailadres en een wachtwoord in en klik op ‘sign up for free’.

Zo, je account is aangemaakt.

Stap 2 Toggl inrichten

De eerste stap die je moet zetten is het aanmaken van je klanten: Dit kan je doen door naar workspace settings te gaan.

Screenshot at mei 08 12-05-16Vervolgens ga je naar het tabblad clients. Daar kan je de namen van je klanten ingeven.

Stap 3 projecten opgeven

Om de projecten aan te maken ga je naar projects en dan create project.

Screenshot at mei 08 12-09-31Daar kan je een projectnaam opgeven en die koppelen aan de klantnaam.Screenshot at mei 08 12-10-57

Als je dat hebt gedaan is het uiteraard erg handig om je tijd te kunnen registreren zonder dat je naar de website toe moet gaan. Dat kan! Daarvoor heb je de desktop app nodig.

Stap 4 zorgen dat je de desktop app op je computer krijgt

Het maakt het je een stuk makkelijker om je tijd te registreren als je ervoor zorgt dat je de app download. Dat kan door recht onderin het scherm de app aan te klikken.

Screenshot at mei 08 11-54-20

Kies vervolgens voor de versie die je wilt hebben (windows, linux of apple) en download dit.

Je kan vervolgens inloggen met je net aangemaakte mailadres en wachtwoord.

Als je het programma opent krijg je onderstaand scherm in beeld. Je kunt dan aangeven wat je aan het doen bent. Als je daar op klikt om te gaan typen kun je ook aangeven om welk project het gaat en eventueel kan je daar zelfs een nieuw project aanmaken.

Screenshot at mei 08 12-14-15

Ben je klaar met datgene wat je aan het doen was, of stop je even om te pauzeren, klik dan op stop en je tijd is geregistreerd. Ga je weer verder, dan klik je op het groene pijltje bij datgene wat je weer gaat doen en de tijd wordt weer geregistreerd.

Op de website van Toggl zelf kan je vervolgens rapporten bekijken. Daarin kan je precies zien wat je gedaan hebt, hoeveel uur etc. etc.

Wat ook erg handig is, is het feit dat je op je smartphone een app kan zetten die je onderweg kunt gebruiken. Ben je naar een afspraak dan kan je de tijd die je in overleg bent ook gewoon registreren.

Ik ben erg benieuwd hoe jij je uren registreert!! En wat eventueel een punt is waar het nog wel eens fout gaat. Misschien heb ik de gouden tip voor je om te zorgen dat je voortaan vlekkeloos registreert. Laat je het me weten in een reactie onderaan dit bericht?