Staan er bij jou ook sommige dingen al heel lang op je to-do-lijstje?

Bij mij wel!! Zo staat er bij mij bijvoorbeeld al heel lang op mijn to-do-lijstje om nieuwe visitekaartjes te laten maken. En als je weet hoe en wat je ongeveer wilt hebben kost dat niet veel tijd. Maar zo zijn er heel veel dingen die niet veel tijd kosten. En alles bij elkaar ben je dan zo maar een dag kwijt, zonder dat je effectief voor je klanten bezig bent geweest.
Of je bent avonden achtereen aan het werk om alles weer op orde te krijgen.

Dit geeft je dus geen rust. En daarom kan het verstandig zijn om sommige van die klussen eens uit te besteden.

Als het op je bureau een troep is, zal je dat natuurlijk zelf moeten opruimen. Maar als je achterloopt met je huishouden kun je wel iemand inhuren die dit voor je doet. Je boekhouding kun je door je boekhouder laten doen. Je website optimaliseren, kun je uitbesteden aan een webdesigner. Maar zo zijn er nog veel meer dingen die je kan uitbesteden, namelijk aan een virtueel assistent. En denk nou niet gelijk, ja maar dan zit ik vast aan een dure VA. Nee helemaal niet zelfs.

Een VA kan je ook inhuren voor een eenmalige klus.

Stel nou dat je al geruime tijd op je to-do-lijstje hebt staan dat je wilt uitzoeken waar je een goedkoper telefoonabonnement kan vinden. Dat is een klusje waar je vaak veel tijd aan kwijt bent. En het kost jou vaak zelfs nog meer tijd dan dat je het uitbesteed aan een VA. Weet je waarom?

Omdat je er waarschijnlijk geen zin in hebt. Daardoor wordt je snel afgeleid door, een mailtje wat binnenkomt, een sms die je ontvangt, of je dwaalt af op het internet. Al met al kan het je dan een hele avond (of langer) kosten om het uit te zoeken.

Maar dat is toch iets wat ik zelf moet regelen?

Ja, je zal inderdaad zelf een nieuw contract moeten afsluiten. Maar een VA kan voor jou een eerste selectie gaan maken, en vervolgens met bijvoorbeeld een drietal opties komen die voor jou interessant kunnen zijn. Dan heb je ineens nog maar drie interessante opties, in plaats van keuze uit dertig.

Maar hoe weet mijn VA dan wat ik precies wil?

Stuur je VA een duidelijke mail met daarin al je wensen. Wil je een nieuwe telefoon? Zo ja, welke? Wil je verlengen? Bij welke provider zit je nu?  Hoeveel bel-minuten, hoeveel data, hoeveel sms. Welke provider zeker niet. Bel je vaak buiten je bundel dan kan je aangeven dat de kosten voor buiten je bundel bellen ook belangrijk zijn.

Merk je wel dat je buiten je bundel belt, maar heb je geen idee hoeveel minuten je nu verbruikt per maand? Geef dan je VA toegang tot de facturen en zij kan dit voor je nagaan.

Als je dit alles in een mail zet dan krijg je uiteindelijk een mail terug met daarin de opties die voor jou interessant zijn. Daarin staan dan ook de links naar de diverse websites. Op die manier hoef je alleen die drie opties te bekijken en je keuze te maken.

Wat gaat dat geintje me kosten dan?

Vorige keer heb ik voor een klant een abonnement, zonder toestel, moeten zoeken. Deze klant had een aantal eisen, namelijk kosten buiten bundel zo laag mogelijk, kosten bellen en gebeld worden buitenland waren van belang.
Hier ben ik nog geen uur mee bezig geweest. Dus de kosten zullen niet boven de € 40 uitkomen als je klant bij mij zou zijn.

Dit is slechts 1 voorbeeld van alle losse opdrachten die je aan een VA kan uitbesteden.
Je kunt ook denken aan bijvoorbeeld:

  • visitekaartjes invoeren in je contactenlijst
  • nieuwe energieleverancier zoeken
  • relatiegeschenken zoeken
  • opschonen e-mail
  • adressenbestanden maken

 

Mijn vraag aan jou! Wat staat bij jou allang op je to-do-lijstje? Is dit misschien iets wat je kan uitbesteden?

Ik zie jullie reactie graag tegemoet onderaan deze blog.

Call Now Button